Onze sprekers

Tamira van Roeyen

Workforce van de Toekomst

Tamira van Roeyen heeft een jarenlange ervaring in de (online) media als Marketing Manager van maar liefst 15 verschillende merken waaronder VIVA en Flair. In haar laatste functie was zij bij Sanoma Media verantwoordelijk voor de Digitale Strategy en Transformatie. In 2016 heeft zij gekozen voor het ondernemerschap en is zij co-founder van Techionista én een veel gevraagd spreker.

Van Roeyen neemt je tijdens haar inspirerende talk over de Workforce van de Toekomst mee door de technologische trends die de wereld zo snel doen veranderen. De wereld verandert zelfs sneller dan wij kunnen bijhouden. Dat betekent nogal wat voor de arbeidsmarkt van de nabije toekomst, maar ook voor de positie van jouw bedrijf en voor jou als ondernemer. Van Roeyen laat zien welke mindset de ondernemer van de toekomst nodig heeft om deze veranderingen het hoofd te bieden. Want juist ondernemers hebben de toekomst mits ze bereid zijn met een open blik naar de snel veranderende wereld te kijken.

Emile Lancée

Emile Lancée is sinds de grote opkomst van het internet actief op online gebied in diverse eigen ondernemingen. Met zijn, in 2007 opgerichte, internationale entertainmentbedrijf ‘Arts Universal’ behaalde hij in 2010 een Guinness World record in Dubai. Het bedrijf is inmiddels verkocht en Emile focust zich weer volledig op het internet. Websites Fashionjunks.com en Shoejunks.nl worden door hem en zijn vrouw gerund en consultancy wordt verschaft vanuit zijn onderneming LANCEE Enterprises.

Onlangs is zijn boek ‘Digitale marketingstrategie’ geheel herzien. Dit boek is een must-have voor elke marketeer die digitaal of online bezig is. Wetenschappelijk onderbouwd, praktijkgericht en ondanks ruim 800 pagina’s in één adem uit te lezen. Daarnaast heeft Emile nog 6 andere boeken geschreven, waaronder Succesvol online adverteren en Dienstenmarketingmanagement.

Emile mag met recht gepresenteerd worden als een autoriteit op het gebied van Digital en Online. Hij is een veel gevraagd spreker op deze onderwerpen en geeft regelmatig in-house trainingen. Wij presenteren Emile Lancée dan ook met veel trots als spreker op het SAM event van 2017!

Bart Götte

Trump, Brexit, en ons eigen “Nee” in het Oekraine-referendum. Gebeurtenissen in 2016 die vooraanstaande opiniepijlers en data-analisten niet zagen aankomen.  En dat terwijl we meer data, meer feiten en meer ervaringen hebben om onze business ‘future proof’ te maken…  In een markt met meer complexiteit, turbulentie en onzekerheid is context cruciaal.

Bart Götte, business futurist en oprichter van Futureflock, geeft in deze masterclass aan wat er nodig is om als organisatie beter voorbereid te zijn op toekomstige ontwikkelingen. Hoe bepaalt u uw strategische horizon? Wat bepaalt succes? Welke vraagstukken houden u bezig, en op welke wijze kunt u  op adequate wijze grip krijgen op de toekomst. U krijgt een visie op de maatschappij geïntroduceerd en wordt uitgedaagd mee te denken over de impact hiervan op uw organisatie.

Antoon Bloem

In deze interactieve sessie ga je ontdekken of je bedrijf klaar is voor mobile first marketing. Antoon zoomt in op twee kansen. Allereerst wordt er gekeken naar de Mobile Micro Moments en ontdek je hoe je hier een mobile strategie mee kan ontwikkelen. Vervolgens wordt er ingezoomd op de techniek en best practices van een (mobile) website.

Antoon Bloem is Marketing Consultant bij De Nieuwe Zaak en is samen met het marketingteam verantwoordelijk voor het behalen van de businesscase. Dit begint bij het analyseren van de doelstellingen van de klant, het opzetten van een marketingstrategie, bepalen welke marketingkanalen ze inzetten en het verdelen van de beschikbare budgetten.

Vanaf de oprichting in 2005 helpt De Nieuwe Zaak haar klanten bij het realiseren en overtreffen van hun omni-channel e-commerce ambities. Inmiddels is De Nieuwe Zaak uitgegroeid tot één van de meest gerenommeerde en succesvolle e-commerce bureaus van Nederland, waarbij strategie, creatie, techniek en marketing worden verweven tot een succesformule. Omdat online shoppen altijd nóg beter kan!

De Nieuwe Zaak denkt altijd vanuit hun eindklanten en dit is ook de belangrijkste succesfactor van de organisatie.Daarbij wordt er gewerkt in multidisciplinaire teams. De focus ligt op het leveren van kwalitatief hoogwaardige en effectieve e-commerce oplossingen, voor zowel B2B als B2C organisaties. De Nieuwe Zaak verhoogt uw conversie en orderwaarde!

Bastiaan Medendorp

Van gebakken lucht naar geurmarketing

Bastiaan Medendorp is mede-eigenaar van Iscent Geurmarketing. Een bedrijf wat door middel van geur-toepassingen meer sturing aanbrengt in klantgedrag/-waardering. Tijdens zijn dagelijkse werkzaamheden houdt hij zich bezig met het ondersteunen van bedrijven om hun communicatiewijze te verrijken met behulp van geur. Samen met zijn bedrijf brengt hij in kaart wat het effect van geur is op het menselijk brein.

Tijdens zijn presentatie neemt hij iedereen mee in de wereld van geurmarketing. Wat doet reuk bij ons mensen en wat is hier de commerciële functie van? Hoe communiceren bedrijven nu met geur? Dit zijn vragen die beantwoord zullen worden tijdens de presentatie.

Bent u ook benieuwd naar wat u met geurmarketing kunt bereiken in de toekomst? Bezoek dan de presentatie van Bastiaan Medendorp tijdens het SAM-event van 2017!

Martin Koekenberg

Martin maakte in 1993 de keuze om digitale communicatie te gaan studeren. Een gouden greep gezien de opkomst van internet rond 1995. Martin werkte mee aan het eerste interactieve tv-programma in Nederland en was via verschillende organisaties betrokken bij de uitrol van Internet in Nederland. Via de Nederlandse afdeling van ISOC (Internet Society) organiseerde hij in een team verschillende bijeenkomst rondom e-commerce en online marketing.

Bij Atos Origin werkte Martin voor verschillende financiële instellingen en de KLM waar hij verantwoordelijk was voor de uitrol van internet projecten in combinatie met grote/wereldwijde content management omgevingen.  Wehkamp was zijn laatste werkgever voordat hij zijn eigen bureau startte.

Momenteel werk Martin als DeOnlineStrateeg.nl vanuit de Creatieve Coöperatie in Zwolle. Hij richt zich op projecten in verschillende branches waaronder de evenementen branche. Naast het opzetten van online strategieën en het analyseren en monitoren van het online gedrag van klanten is online klantvriendelijkheid een van zijn speerpunten.

Barry de Groot

Barry de Groot is partner bij Braynz, een snelgroeiende startup op het gebied van neuromarketing. Na een persoonlijke reis van bijna 20 jaar in de financiële wereld op het gebied van CRM en Customer Intelligence, heeft hij nu als doel om wetenschap te koppelen aan marketing. De hersenwetenschap om precies te zijn.

Wat doet Braynz?

Met behulp van de nieuwste onderzoekstechnieken uit de hersenwetenschap meet Braynz op een laagdrempelige manier wat ons brein relevant vindt. De inzichten die hieruit voortkomen gebruikt Braynz om antwoord te geven op marketingvragen en de effectiviteit van campagnes te verbeteren. Het team van Braynz bestaat uit een mix van zeer ervaren marketeers, gedragswetenschappers, creatieven en campagne specialisten die samen met hun klanten marketingcampagnes ontwikkelen aan de hand van prikkelende nieuwe inzichten uit de (hersen)wetenschap. Dankzij dit veelzijdige team kan Braynz klanten helpen van propositie ontwikkeling tot aan creatie en van onderzoek tot aan optimalisatie. Bovendien deelt Braynz graag hun kennis: Braynz verzorgt met veel plezier inspiratiesessies en trainingen voor klanten over het beïnvloeden van onbewust gedrag.

Een mooi voorbeeld van het beïnvloeden van onbewust gedrag is het inzetten van nudges. Nudging betekent het sturen van onderbewust gedrag door het gewenste gedrag aantrekkelijker te maken. Enkele voorbeelden van nudging experimenten vind je op de blog van Braynz. Wil jij ook het gedrag van je publiek beïnvloeden? Of weten hoe je d.m.v. neuromarketing je conversie kunt verhogen? Kom dan de presentatie van Braynz bijwonen en raak geïnspireerd!

 

Leon Korteweg

Leon Korteweg is online marketing consultant bij Hayona. Hier helpt hij uiteenlopende organisaties met de inrichting van Google Analytics. Belangrijke werkzaamheden zijn in-company trainingen en het ontwikkelen van management dashboards. Leon is gecertificeerd Google Analytics professional en schreef eerder dit jaar mee aan het boek Google Analytics in 60 minuten.

Kijk voor meer informatie op www.hayona.nl

Wouter Hameka

Wouter Hameka is Mede-oprichter van Crowdmedia. Tijdens zijn dagelijkse werkzaamheden houdt hij zich bezig met de online strategie van zijn klanten zoals Harley Davidson, Centraal Beheer en Syntus. Hij legt hierbij voornamelijk de focus op online campagnes, maar dat kan ook Marketing Automation of content marketing zijn.

Tijdens zijn sessie leert Wouter hoe bedrijven zich kunnen inleven in de doelgroep. Zijn hoofdboodschap hier bij is “Denk vanuit je doelgroep, niet vanuit jezelf!”.

Wilt u ook ontdekken hoe u in de toekomst een beter verhaal neer zet voor uw klanten? Bezoek dan tijdens het SAM-event de sessie van Wouter Hameka!